ارزانترین کشور برای تحصیل
نوشته شده توسط : mona

یکی از موضوعات سفر یا مهاجرت که برای بسیاری از افراد ملاک انتخاب مقصد است، هزینه‌های تحصیل یا گذراندن دوره‌های دلخواه در کشور دیگر است. از این رو در این مطلب طبق آخرین بررسی‌های صورت گرفته در سال 2020 لیستی از ده کشور مناسب از جهت هزینه‌های تحصیل را معرفی خواهیم کرد. همچنین جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق دریافت مشاوره رایگان مهاجرت با یک موسسه مجاز اعزام دانشجو به خارج تماس حاصل فرمایید. در اسرع وقت و هر زمان مشاوران متخصص و مجرب در این مؤسسه خدمات و اطلاعات لازم را به متقاضیان مهاجرت اعطاء می‌نمایند.

1.  نروژ

اگر چه تمامی کشورهای اسکاندیناوی مقصد تحصیلی نسبتاً مقرون به صرفه‌ای در جهان به حساب می‌آیند، نروژ انتخاب اول بسیاری از دانشجویان است. زیرا در دانشگاه‌های دولتی به استثنای چند برنامه تخصصی، تحصیل برای تمامی دانشجویان از داخل و خارج از کشورهای اتحادیه اروپا رایگان است. کشورهای اسکاندیناوی در اروپا به دلیل کیفیت بالای زندگی و زیبایی طبیعی و بی‌نظیر خود شناخته می‌شوند و نروژ نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 دلیل دیگر تحصیل در نروژ در دسترس بودن برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی متنوع به زبان انگلیسی در تمام مقاطع تحصیلی است. به علاوه تعداد زیادی از افراد مقیم این کشور به زبان انگلیسی تسلط دارند. با این حال مانند سایر کشورهای اسکاندیناوی نروژ از نظر هزینه‌های زندگی دارای قیمت بالایی است. شما سالانه به 139680 کرون (17200 دلار) نیاز خواهید داشت.

2. تایوان

اگر قصد تحصیل در منطقۀ آسیا را دارید، تایوان یکی دیگر از ارزان‌ترین کشورها جهت تحصیل در مقایسه با کشورهای این منطقه است. به عنوان مثال در دانشگاه ملی تایوان، دانشگاه پیشرو کشور در رتبه 72 دانشگاه ( QS World Rankings2019) شهریه برای دانشجویان در مقطع کارشناسی از 100920 (TW $)، (3300 دلار آمریکا) در سال برای دوره‌های آموزشی هنرهای لیبرال تا TW 124200  شروع می‌شود که معادل  4،050 دلار آمریکاست. این کشور بیش از 120 دوره را در بیش از 40 دانشگاه به زبان انگلیسی برگزار می‌کند. همچنین تایوان مقصد محبوب یادگیری ماندارین است. تایوان همچنین کیفیت زندگی خوبی را با هزینه‌های زندگی نسبتاً پایین در اختیار مهاجران قرار می‌دهد. خوابگاه‌های دانشگاه این کشور سالانه فقط  2900  دلار آمریکا هزینه دارند.

3. آلمان

آلمان که به عنوان سرزمین ایده‌ها شناخته می‌شود، در حال دستیابی به بیشترین محبوبیت در بین دانشجویان بین‌المللی است. البته این محبوییت نمی‌تواند دلیل خاصی داشته باشد. زیرا این دانشگاه‌های معتبر هزینه‌های نسبتاً کم را با کیفیت زندگی بالا به دانشجویان ارائه می‌دهند. در تمام دانشگاه‎‌های دولتی به استثنای دانشگاه‌های بادنوورتمبرگ، هزینۀ تحصیل در مقطع کارشناسی و دکتری دریافت نمی‌شود.

 دانشجویان کارشناسی ارشد که دورۀ کارشناسی خود را در آلمان نگذرانده باشند، معمولاً بالغ بر 20000 یورو (23450 دلار آمریکا) در سال ملزم به پرداخت خواهند شد. لازم به ذکر است اطلاع داشته باشید که ممکن است استفاده از بورس تحصیلی برای شما فراهم گردد. جهت تأمین هزینه‌های زندگی شما حداقل 10200 یورو یا 11950 دلار آمریکا در سال نیاز دارید، اما با توجه به سبک زندگی، محل زندگی و عادات شما احتمالاً تا مقداری این هزینه متغیر خواهد بود. همچنین دوره‌های مختلفی به زبان انگلیسی وجود دارد، به ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی که می‌توانید با کمترین هزینه در آنها شرکت کنید.

4.فرانسه

هزینۀ تحصیل در فرانسه برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی یکسان است. طبق آمار در سال 2019 جهت شرکت در برنامه‌های کارشناسی 170 یورو (معادل 200 دلار آمریکا) در سال و برای اکثر برنامه‌های کارشناسی ارشد 243 یورو (285 دلار آمریکا) لازم است. 380 یورو (445 دلار آمریکا) برای دوره‌های دکتری هزینه نیاز خواهید داشت. هزینه‌ها در درجات عالی برای همه یکسان است و گرایش‌های برتر که هزینه‌های خود را دارند، به طور قابل توجهی هزینه‌ای بیشتر خواهند داشت.

هزینه‌های زندگی بیشتر در پایتخت این کشور پاریس خواهد بود. اما ممکن است زندگی و تحصیل در این شهر ارزش این هزینۀ اضافی را داشته باشد. علاوه بر این پاریس چهار بار متوالی به عنوان رتبۀ یک محل تحصیل دانشجویان جهان شناخته شد و در حال حاضر در رتبۀ پنجم قرار دارد. اگر هنوز به زبان فرانسوی تسلط ندارید، می‌توانید در فرانسه به زبان انگلیسی تحصیل کنید. اکثر برنامه‌های آموزش به زبان انگلیسی در سطح تحصیلات تکمیلی وجود دارند.

5.مکزیک

این کشور با  فرهنگ جالب و منحصر به فرد خود یکی از پر بازدیدترین کشورهای آمریکای لاتین است و دانشجویان بین‌المللی زیادی دارد. هزینه‌های تحصیل در مکزیک متفاوت است. برای مثال دانشگاه‌های خصوصی هزینه بیشتری را دریافت می‌کنند و به طور متوسط ​​حدود 6300 دلار آمریکا در سال هزینۀ دانشجویان کارشناسی بین‌المللی در پایتخت این کشور است. مکزیکو سیتی پایتخت مکزیک به عنوان یکی از 100 شهر برتر برای دانشجویان جهان معرفی می‌شود. هزینه‌های زندگی نیز در مکزیک در مقایسه با کشورهای دیگر کمتر است؛ به طوری که تمام هزینه‌های زندگی با بودجه استاندارد در پایتخت به حدود 9250 دلار آمریکا یا در سایر نقاط به 6450 دلار می‌رسد. اگرچه زبان اصلی آموزش در مکزیک اسپانیایی است، اما دانشگاه‌های مکزیک دوره‌های متعددی را با زبان انگلیسی جهت جذب دانشجویان بین‌المللی برگزار می‌کنند.

6. هند

در مقایسه با کشورهای آسیا و در لیست ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور، هند گزینه‌ای خارق‌العاده برای دانشجویانی است که قصد دارند تحصیل مقرون به صرفه را با تنوع فرهنگی دریافت کنند. در حالی که زبان هندی زبانی متفاوت در میان بیش از  100 زبان است، انگلیسی اغلب به عنوان زبان تدریس در دانشگاه‌های هند، به ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی به کار برده می‌شود. هزینه‌های زندگی فوق‌العاده مقرون به صرفه است. یک سفر یک طرفه با استفاده از حمل و نقل عمومی در این کشور می‌تواند هزینه‌ای معادل 29 سنت آمریکا داشته باشد. هزینه‌های تحصیل با توجه به سطح تحصیلات و دانشگاه شما متفاوت است، اما به طور معمول بالاتر از 7880 دلار در سال نیست. بنابراین باید با حداقل 4600 دلار در سال زندگی آماده شوید.

7. آرژانتین

دومین کشور بزرگ آمریکای جنوبی یعنی آرژانتین با طبیعت زیبا و خیره کننده، دارای جغرافیای متنوع است که از نظر دانشجویان متعددی از سراسر جهان جالب به نظر می‌رسد.

علاوه بر این فضای باز آرژانتین یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه محسوب می‌شود و با فرهنگ جالب و هویت ملی پرشور شناخته می‌شود. شما به طور معمول می‌توانید در هر دانشگاه دولتی در این کشور با هزینه‌ای حدود 5100 دلار آمریکا در سال یا بیشتر در مؤسسات خصوصی به صورت رایگان تحصیل کنید. همچنین جهت پرداخت هزینه‌های زندگی به 5000 دلار آمریکا نیاز خواهید داشت و هزینۀ اجاره بهای ماهیانه 350 دلار است.

8.لهستان

یکی دیگر از بهترین کشورها جهت تحصیل در خارج از کشور با بودجۀ محدود لهستان است که دارای کیفیت بالایی در زمینۀ آموزش همراه با فرهنگ و تمدن فوق‌العاده برای کشف است. اگر به زبان لهستانی تسلط دارید، در صورتی که در همان آزمون ورودی دانشجویان لهستانی شرکت کنید و دوره خود را به زبان لهستانی انتخاب کنید، می‌توانید به صورت رایگان تحصیل کنید. با این وجود برنامه‌های زیادی با زبان انگلیسی نیز وجود دارند که هزینۀ آن‌ها در حدود 2000 تا 3000 یورو (2،340 تا 3،500 دلار آمریکا) در سال است. هزینه‌های زندگی در این کشور نیز کم است، زیرا شما به صورت معمول بیش از 6600 یورو (7700 دلار آمریکا) در سال نیاز نخواهید داشت. پایتخت این کشور ورشو، در آخرین شاخص بهترین شهرهای دانشجویی (QS) در رتبه 53 در میان 20 شهر برتر از نظر هزینه‌های تحصیل قرار گرفت.

9.مالزی

مالزی بدون شک یکی از ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور است. به ویژه از نظر هزینه‌های زندگی این شهر مناسب افراد با بودجۀ محدود است. پایتخت این کشور یعنی کوالالامپور از نظر هزینه دانشگاه‌های سال 2016 در جایگاه نخست قرار گرفت. بیشتر دانشجویان جهت زندگی راحت در مالزی فقط به 14400 MYR (3550 دلار آمریکا) در سال نیاز دارند. جهت پرداخت شهریه شما به طور متوسط ​​4000 دلار آمریکا در هر سال تحصیلی پرداخت خواهید کرد، اما برخی از دوره‌ها حتی ارزان‌تر برگزار می‌شوند. مالزی همچنین محل زندگی تعدادی از دانشگاه‌های بین‌المللی مانند دانشگاه ناتینگهام انگلستان یا دانشگاه موناش استرالیاست که فرصت دریافت مدرک معتبر توسط این موسسات را با هزینۀ کمتری ارائه می‌دهند.

10. آفریقای جنوبی

در انتها باید گفت از بهترین مکان‌ها برای تحصیل در خارج از کشور با بودجه محدود، آفریقای جنوبی به دلیل زیبایی طبیعی، تنوع فرهنگی و تاریخ آشفته شهرت دارد. آفریقای جنوبی یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای دانشجویان علاقه‌مند به فضای باز، همچنین هزینه‌های ارزان در زندگی و شهریه است. هزینه برای افراد مختلف در این کشور متفاوت است، اما برای دانشجویان مقطع کارشناسی بین‌المللی که در دانشگاه کیپ تاون با بالاترین رتبۀ دانشگاه آفریقای جنوبی در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی و دانشگاه کیپ غربی تحصیل می‌کنند، به طور متوسط ​​به 6000 دلار آمریکا می‌رسد. جهت تأمین هزینه‌های زندگی خود به سالانه حدود 120،000 R (950 دلار ایالات متحده) نیاز دارید.

بررسی کلی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین مکان‌های تحصیل در خارج از کشور با بودجۀ خود و لیست 10 شهر مقرون به صرفه برای دانشجویان براساس (QS) بهترین شهرهای دانشجویی را بررسی کنید. اگر برای یافتن بورس تحصیلی به کمک نیاز دارید، راهنمای کامل ما را در مورد نحوۀ یافتن بورس‌های تحصیلی جهت تحصیل در خارج از کشور بررسی کنید.

مشاوران مجرب و متخصص در کلیۀ امور مهاجرتی می‌توانند در یک موسسۀ معتبر به متقاضیان مهاجرت راهنمایی‌های لازم را اعطاء نمایند. از این رو با تماس تلفنی می‌توانید زمان مشاورۀ خود را با کارشناسان این واحد هماهنگ کنید. بهره‌مندی از اصول صحیح و راهکارهای مناسب با شرایط شما تنها با استفاده از مشاوران مراکز مهاجرتی معتبر ممکن خواهد بود.

تمام کشورها محل مناسبی برای ادامه تحصیل هستند. بنابراین  برای دریافت پذیرش تحصیلی و در پی آن أخذ ویزای تحصیلی نیاز به مطالعۀ دقیق در زمینه مهاجرت دارید؛ از این رو مجله مهاجرت تحصیلی را به شما معرفی می‌کنیم. همچنین در نظر داشته باشید برای اقدام جهت مهاجرت تحصیلی نیاز به نوشتن انگیزه نامۀ مناسب دارید.

 

 همچنین از شما عزیزان دعوت می‌کنیم دیگر مطالب ما با عناوینی همچون بهترین کشور برای زندگی ، مهاجرت تحصیلی به کانادا و همینطور بهترین دانشگاه‌های جهان را مطالعه نمایید.





:: برچسب‌ها: ارزانترین کشور برای تحصیل , بورسیه تحصیلی , پذیرش تحصیلی , ویزای تحصیلی , اپلای , اعزام دانشجو ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: